Week van de Belgische mode: 12 – 18 oktober 2020
Bijzondere tijden scheppen vaak ook bijzondere kansen. Zowel tijdens de verplichte sluiting als na de heropening van de modesector zien we dat de roep om lokaal en Belgisch te kopen, steeds luider klinkt. Consumenten zijn bewuster van wat ze kopen en vooral ook waar ze hun kledij kopen. Meer dan ooit vinden ze de service van lokale handelaars belangrijk, waarderen ze het diverse aanbod dat we bieden en zijn ze trots om Belgische mode te dragen.
Waarom de Week van de Belgische mode?
De WVDBM heeft als doel de consument bewust te maken van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen = bijdragen aan de lokale gemeenschap! Consumenten beseffen dat dit nu, meer dan ooit, noodzakelijk is voor onze economie en samenleving.
Na de succesvolle eerste editie, met 850 deelnemende winkelpunten en 65 deelnemende modemerken, zijn we er dan ook van overtuigd dat deze tweede editie groter wordt en nog meer weerklank zal vinden bij consumenten en media.
Wanneer?
Van 12 tot 18 oktober kan jij als modewinkelier je lokale troeven én je Belgische merken in de kijker zetten om op die manier extra (nieuwe!) klanten naar je zaak trekken.
Limited edition tas
Om extra consumenten aan te trekken, voorziet Mode Unie de mogelijkheid om limited edition tote bags aan te kopen die consumenten bij een aankoop van minimum 100 euro krijgen bij een deelnemende modezaak. Op de tas staat een unieke illustratie van Belgisch illustrator Axelle Rose Zwartjes. Via al onze mediakanalen wordt actief promotie gemaakt voor deze limited edition tas. Mode Unie/Fedelin leden kunnen deze aankopen aan 2,20 euro per stuk (inclusief verzending) en zijn te verkrijgen per pakket van 100 stuks. Niet-leden betalen 2,70 euro (ex.btw). Bestellen kan hier.
Mode Unie zorgt voor heel wat ondersteuning!
• Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel
• www.weekvandebelgischemode.be met store locator voor de consument
• Promotiepakket met raamsticker voor in je winkel
• Actieve promotie van de actie naar consumenten via:
o www.facebook.com/weekvandebelgischemode.be
o www.instagram.com/weekvdbemode
• Push van de actie via Virginie Claes die het gezicht is van de actie
Als Mode Unie lid neem je gratis deel aan de actie. Je moet je deelname dus niet meer bevestigen. Enkel de bestelling van de limited edition tassen dien je door te geven via onderstaand bestelformulier. Je bestelling moet ten laatste op 15 juli doorgegeven zijn via info@modeunie.be. Daarna zijn bestellingen niet meer mogelijk.
Klik hier om deel te nemen en om de limited edition tassen te bestellen