De door de overheid genomen maatregelen rond het coronavirus treffen onze modesector hard. Sinds vanmiddag moest jouw (fysieke) winkel dicht. We krijgen heel wat vragen door van collega’s rond personeel, openingstijden en tegemoetkomingen vanuit de overheid.
Graag geven we hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen uit de sector (door er op te klikken krijg je het antwoord). Van zodra we nieuwe informatie krijgen verspreiden we dit steeds onmiddellijk via www.facebook.com/modeunie en www.modeunie.be. Volg deze kanalen dus zeker voor meer informatie.
- Verhoging hinderpremie bij verplichte sluiting: als modehandelaar ontvang je 4.000 euro hinderpremie per vestiging (met maximum van vijf vestigingen)
Kom jij in aanmerking voor de hinderpremie en hoe vraag ik deze aan? - Mag ik korting geven via mijn webshop?
Ja. Enkel kortingen in winkels die open kunnen blijven, zijn niet toegestaan (bv. voedingswinkels). In webshops van modewinkels mag dit dus wel. Hier meer info - Kunnen klanten retouches nog af komen halen?
Gezien er een verplichte sluiting is, is het beter om de retouches die bij u klaar liggen om opgehaald te worden, op te sturen naar de klant. - Uitbreiding waarborgregeling voor ondernemers die door de coronacrisis o.a. hun personeel niet kunnen betalen, grondstoffen niet kunnen aankopen of facturen niet kunnen betalen
Een overzicht van alle steunmaatregelen en antwoorden op de meest gestelde algemene vragen vind je op www.unizo.be/corona.
:
Heb je bijkomende vragen waarop je hierboven of via de website geen antwoord krijgt, contacteer ons dan zeker via ondernemerslijn@unizo.be of via 0800/20 750.